+9 (0288) 212 43 25
ktso@kirklarelitso.org.tr
  • Hakkımızda
    • Organizasyon Şeması
    • Oda Tarihçesi
    • Meclis
    • Yönetim Kurulu
    • Meslek Komiteleri
    • Kurul ve Komisyonlar
    • Çalışma Arkadaşlarımız
    • Vizyon / Misyon / Politikalarımız
    • KVKK Aydınlatma Metni
  • Oda Hizmetleri
    • Ticaret Sicil İşlemleri
      • Limited Şirketleri
      • Anonim Şirketler
      • Kooperatif Şirketler
    • Oda Sicil İşlemleri
      • Yerli Malı Belgesi
      • Kapasite Raporu
      • Sayısal Takograf
      • K Belgesi
      • Fatura Tasdik
      • Sigorta Levhası
    • Dış Ticaret
      • Ülke Raporları
      • Faaliyet Raporları
      • İhracatçı Firmalar
      • Dış Ticaret Verileri
      • Dış Ticaret İstihbarat Merkezi
    • Diğer Hizmetler
      • Fire ve Zayiat Oranları
      • Vize İşlemleri
      • Tarifeler
  • ONLINE İŞLEMLER
  • Haberler & Bültenler
    • HABERLER
    • Duyurular
    • Aylık Bültenler
  • İletişim
Türkçe
English

BAKKALLARA YÖNELİK ALINAN ÖNLEMLER AÇIKLANDI

9 Haziran 2020

Sayın Üyemiz;

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği’nden alınan yazıda; T.C. Sağlık Bakanlığı’nın ilettiği yazı ile Koronavirüs Bilimsel Danışma Kurulu’nun bakkallara yönelik ekte yer alan önerilerinin Birliklerine ulaştığı ifade edilerek; Odamız üyesi ilgili firmaların bilgilendirilmesi talep edilmektedir.

Covıd-19 Kapsamında Bakkallar İçin Alınacak Korunma Önlemleri aşağıda yer almaktadır. İş yerinin görünür bir yerine COVID-19 önlemleri ile ilgili bilgilendirme afişleri (el yıkama, maske kullanımı, sosyal mesafe ve iş yeri içinde uyulması gereken kurallar) asılmalıdır. İş yeri girişinde, içinde ve ödeme noktası yakınında uygun yerlerde el antiseptiği bulundurulmalıdır.

İş Yerine Yönelik Önlemler:
* Maskesiz ve maskeyi uygun şekilde kullanmayan (burun ve ağız kapalı şekilde) kullanmayan müşteriler içeri alınmamalıdır.
* Çalışan ve müşteri dahil 4 metrekareye 1 kişi olacak şekilde içeriye müşteri alınmalıdır. Bu kurala göre işyeri kapasite bilgisi kapıya asılmalıdır.
* Sosyal mesafe kurallarına (en az 1 metre, 3-4 adım) uyulmalı, sıra beklenmesi gereken her yerde (ödeme alanları vb.) mesafe yer işaretleriyle belirlenmelidir.
* Sıra bekleyen müşteriler iş yeri dışında sosyal mesafe kurallarına göre belirlenmiş işaretlerde beklemelidir.
* Müşterilerden iş yerine tek başlarına girmeleri istenmelidir. Eşlik eden diğer kişiler dışarıda kalmalı, iş yerine misafir alınmamalıdır.
* İçeride kalabalık oluşmasını engellemek için, dış kapıya içeriye girilmesini engelleyecek basit bir uyarıcı/engelleyici koyulmalıdır. Renkli kordon ya da şerit veya plastik duba gibi bir
blokaj materyali bu amaç ile kullanılabilir.
* Açık ürünlerin paketlenerek satılması, müşterilerin bu ürünlere dokunmasının engellenmesi, mümkünse raflardaki ürünlerin çalışan personel tarafından müşteriye verilmesi sağlanmalıdır.
* Kasa önünde müşteri bekleme yerleri arasında (en az 1 metre) olacak şekilde yer işaretlemesi yapılmalıdır.
* Müşterilerin temassız ödeme yapması teşvik edilmelidir.
* Personeli korumak için tezgâhlar ve müşteri alanı arasına geçici bir ayırıcı veya pencere yerleştirilmelidir.

Müşterilere Yönelik Önlemler:
* İş yeri girişindeki asılı afişte belirtilen kurallara uyulmalıdır.
* Müşterilerin maskeli olarak işyerine girmesi sağlanmalı ve içeride maske çıkartılmamalıdır. Bu tip iş yerleri ve genel olarak toplum içinde kuralına uygun olarak basit bez maske takılması yeterlidir.
* Diğer müşteriler ve çalışanlar ile aradaki sosyal mesafe (en az 1 metre, 3-4 adım) korunmalıdır.
* Mecbur kalınmadıkça yüzeylere dokunulmamalıdır.
* Sık dokunulan yüzeylere dokunulması durumunda, el antiseptiği kullanılmalıdır.

Personeli Korumaya Yönelik Önlemler:
* Ateş, öksürük, burun akıntısı, nefes darlığı gibi belirtileri olan personel çalıştırılmamalıdır.
* Personel çalışırken ateş, öksürük, burun akıntısı, nefes darlığı gibi belirtiler gelişirse, tıbbi maske takılı olarak sağlık kuruluşlarına yönlendirilmelidir.
* Çalışan personelin tümü kuralına uygun maske takmalı, maske nemlendikçe ya da kirlendikçe değiştirilmelidir. Yeni maske takılırken ve sonrasında el antiseptiği kullanılmalıdır.
* Müşteri ile aradaki sosyal mesafe (en az 1 metre, 3-4 adım) korunmalıdır.
* Çalışan personelin el hijyenine dikkat etmeleri sağlanmalıdır. El hijyenini sağlamak için, eller en az 20 saniye boyunca su ve sabunla yıkanmalı, su ve sabunun olmadığı durumlarda alkol bazlı el antiseptiği / en az %70’lik alkol içeren kolonya kullanılmalıdır.  Personelin dinlenme alanlarında 1 metrelik sosyal mesafe korunmalı ve maske takılmasının sürdürülmesi sağlanmalıdır.
* Yemek, su/çay/kahve molalarında maske çıkarılacağı için, kapalı alanda aynı anda birden fazla kişi olmamalıdır.

Ortam Temizliği, Dezenfeksiyonu ve Havalandırma:
* İş yeri temizliği günlük olarak yapılmalıdır. Sık kullanılan alanlar (masa ve tezgahlar gibi) daha sık temizlenmelidir.
* Hassas yüzeylerin (telefon, bilgisayar gibi) dezenfeksiyonu %70’lik alkol ile ıslatılmış bezle silinerek yapılmalıdır.
* İş yerinde sık dokunulan yüzeylerin (kapı kolları, telefon ahizeleri, masa yüzeyleri gibi) temizliğinin su ve deterjanla yapılması yeterlidir. Temizlik sonrası dezenfeksiyon
için 1/100 sulandırılmış (5 litre suya yarım küçük çay bardağı) çamaşır suyu (Sodyum hipoklorit Cas No: 7681-52-9) kullanılabilir. Klor bileşikleri yüzeylerde korozyon oluşturabilir. Dayanıklı yüzeyler için kullanılması önerilen bir dezenfektandır. Tuvalet dezenfeksiyonu için 1/10 sulandırılmış çamaşır suyu (Sodyum hipoklorit Cas No: 7681- 52-9) kullanılmalıdır.
* Klimalar dışarıdan %100 temiz hava alacak modda çalıştırılmalı, fan hızı düşük tutulmalıdır. Klimaların bakım, temizlik ve filtre değişikliği zamanında yapılmalıdır.
* İş yerlerinde pencereler ve kapılar açılarak doğal havalandırma sık yapılmalıdır.
* Varsa işyeri lavabosu ve tuvaleti sık aralıklarla temizlenmelidir. İşyeri lavabosu müşterilere kapalı olmalıdır.
* İş yerindeki dinlenme alanları ile tuvaletinin pencereleri açık tutulmalıdır.
* Tuvaletlerde tek kullanımlık kâğıt havlu kullanılmalı, hava ile el kurutma aletleri çalıştırılmamalıdır.

 

Görüntüleme 80
Önceki yazı
KSMMMO Başkanı Azabağaoğlu, KTSO Üyeleri’ni Geriye Dönük SGK Prim Teşvik Başvurusu için uyardı
Sonraki yazı
Karayolu Taşımacılığı Sektörü 2021 yılında düzenlenecek “IRU Dünya Kongresi”nde bir araya getirilecek

Son Yazılar

  • “Bayramın güzelliği; komşumuzun evinde de huzur ve sevinç varsa anlam kazanır” 6 Haziran 2025
  • Yönetim Kurulu Başkanımız Soner Ilık, Kırklareli Manşet Haber Gazetesi Sahibi Sedat Evren’i Ağırladı 5 Haziran 2025
  • “Tek yaşam alanımız olan dünyamızı yaşanır kılmak, hepimizin ortak görev ve sorumluluğudur” 5 Haziran 2025
  • Yönetim Kurulu Başkanımız Soner Ilık’tan, KLÜ Rektörü Prof. Dr. Rengin Ak’a “Hayırlı Olsun” Ziyareti 4 Haziran 2025
  • Yönetim Kurulu Başkanımız Soner Ilık, Güneş Kozmetik ve Eczane Sahibi Ecz. Güneş Küllü’yü Ağırladı 3 Haziran 2025

Kategoriler

  • Bilgiler (2)
  • Duyurular (291)
  • Gelişen Kent Kırklareli (11)
  • Genel (4)
  • İhracat (5)
  • silider (1.833)
  • Turizm (1)
  • Turizm Kenti Kırklareli (3)
  • Uncategorized (23)
  • Üretim Kenti Kırklareli (3)
  • Yaşayan Kent Kırklareli (2)
  • yenislider (6)
Cumhuriyet Mahallesi, 32. Sokak, Karabulut Yapı Sitesi, No:2A / A Blok, Zemin Kat No:38 Merkez/KIRKLARELİ
(0288) 212 43 25
ktso@kirklarelitso.org.tr
Facebook
Instagram
X

Son Gelişmeler

“Bayramın güzelliği; komşumuzun evinde de huzur ve sevinç varsa anlam kazanır”
Yesterday, 06:54
Yönetim Kurulu Başkanımız Soner Ilık, Kırklareli Manşet Haber Gazetesi Sahibi Sedat Evren’i Ağırladı
5 Haz, 14:02
“Tek yaşam alanımız olan dünyamızı yaşanır kılmak, hepimizin ortak görev ve sorumluluğudur”
5 Haz, 08:21

HAKKIMIZDA

  • Organizasyon Şeması
  • Oda Tarihçesi
  • Meclis
  • Yönetim Kurulu
  • Meslek Komiteleri
  • Kurul ve Komisyonlar
  • Çalışma Arkadaşlarımız
  • Vizyon / Misyon / Politikalarımız

© 2024 Kırklareli Ticaret ve Sanayi Odası | Her Hakkı Saklıdır. | Uygulama & Tasarım RenkAs Bilişim