Kırklareli Ticaret ve Sanayi Odası (KTSO) tarafından yapılan açıklamada; Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB), Habitat Derneği, İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ) ve Coca Cola Türkiye’nin katkılarıyla yürütülen “Kız Kardeşim Hibe Programı”nın 2021 yılında da Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği, Habitat Derneği ve Coca-Cola Türkiye ortaklığındaki yerel eğitimlere ek olarak Ocak-Mart Ayları içerisinde ikincisinin düzenleneceğini ve Yeme & İçme Sektörü’nde yer alan Girişimci Kadınların başvurusunu beklediklerini belirtilerek şunlar kaydedildi:

“Kız Kardeşim Projesi, Ocak 2018’den beri Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği, Habitat Derneği, İstanbul Teknik Üniversitesi ve Coca-Cola Türkiye ortaklığında yürütülmektedir. Proje, kadınların bölgesel ekonomik kalkınmada etkin rol almalarının sağlanması, ekonomik hayata katılımı konusunda gerekli bilgi-becerilerle donatılarak toplumsal ve ekonomik konumlarının güçlenmesini amaçlamaktadır.

“Kız Kardeşim Hibe Programı” 2021 yılında da Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği, Habitat Derneği ve Coca-Cola Türkiye ortaklığındaki yerel eğitimlere ek olarak Ocak-Mart Ayları içerisinde ikincisi düzenlenecek. Türkiye’nin her yerinden Yeme & İçme Sektörü’nde yer alan Girişimci Kadınlar’ın başvurusunu bekliyoruz.

Hibe Programı 4 aşama halinde gerçekleştirilecek ve online başvuruların tamamlanması ardından değerlendirme sürecini takiben yerelde online ön elemeler gerçekleşecek. Kazanan Girişimci Kadınlar Online Hibe Programı Kampı’na katılarak kamp müfredatlarını içeren bir eğitim alacak ve eğitimin sonunda İş Geliştirme Hibesi ile desteklenecekler.

Tüm koşulları öğrenmek ve başvuru yapmak için https://habitatdernegi.org/blog/kiz-kardesim-hibe-programi/ linkini tıklayabilirsiniz.

* “Kız Kardeşim Hibe Programı” nedir?

“Kız Kardeşim Projesi”, Ocak 2018’den beri Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği, Habitat Derneği, İstanbul Teknik Üniversitesi ve Coca-Cola Türkiye ortaklığında yürütülmektedir. Proje, kadınların bölgesel ekonomik kalkınmada etkin rol almalarının sağlanması, ekonomik hayata katılımı konusunda gerekli bilgi-becerilerle donatılarak toplumsal ve ekonomik konumlarının güçlenmesini amaçlamaktadır. 2020 yılının sonuna kadar proje, 81 İl’de 50.000 kadına ulaşmayı hedeflemiştir.

2019 yılında ilki düzenlenen “Kız Kardeşim Projesi Yerel Lezzetler Hibe Programı”, Gıda Girişimciliği üzerine Girişimci Kadınlar’ın iş geliştirme süreçlerine destek olmak amacıyla 30 İl’den 11 Girişimci Kadın’a 275.000 TL’lik Hibe Desteği sağlamıştır.

2021 yılında da Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği, Habitat Derneği ve Coca-Cola Türkiye ortaklığında yerel eğitimlere ek olarak Ocak-Mart Ayları içerisinde ikincisi düzenlenecek olan “Kız Kardeşim Hibe Programı” 4 aşama halinde gerçekleştirilecek. Online başvuruların tamamlanması ardından değerlendirme sürecini takiben yerelde Online Ön Elemeler gerçekleşecek. Kazanan Girişimci Kadınlar Online Hibe Programı Kampı’na katılarak kamp müfredatlarını içeren bir eğitim alacak ve eğitimin sonunda İş Geliştirme Hibesi ile destekleneceklerdir.

* Programın Amacı nedir?

Dünya’yı etkisi altına alan Covid-19 Salgını, bütün sektörleri etkilediği gibi Yeme & İçme Sektörü’nü de derinden etkilemiştir. Bu dönemde Yeme & İçme Sektörü’ndeki özellikle küçük işletme statüsünde olan işletmelerin, faaliyetlerini durdurmaya varan büyük riskler ile karşı karşıya kalmaları beklenmektedir. “Kız Kardeşim Projesi” kapsamında 81 İl’den seçilecek Yeme & İçme Sektörü’nde yer alan 30 Girişimci Kadın’ın desteklenmesi, ürettikleri lezzetlerin tanıtılması, görünürlük faaliyetlerinin ön plana çıkarılması ve sosyo-ekonomik konumlarının güçlenmesine katkı sağlanması amaçlanmaktadır.

Yeme & İçme Sektörü’ne yönelik çalışan, halihazırda işletme sahibi olan Girişimci Kadınların, işletmelerini geliştirebilmeleri için 29 Girişimci Kadın’a 25 biner TL ve 1 Girişimci Kadın’a 40 bin TL Jüri Özel Ödülüyle toplamda 765.000 TL’lik İş Geliştirme Hibesiyle desteklenmesi amaçlanmaktadır.

Kız Kardeşim Hibe Programı Kampı; Yeme & İçme Sektörü’ne yönelik çalışan kadınların işlerini geliştirmesine katkı sunacak ve onlara markalaşma desteği sağlayacaktır. Girişim hikayelerinin ortaya çıkarılmasının yanı sıra, sürecin sonunda girişimci kadınların eğitimler yoluyla desteklenmesi sağlanacaktır.”